Dag 6 Over naar Villa Ocean Paradise - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eddy en Karla - WaarBenJij.nu Dag 6 Over naar Villa Ocean Paradise - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eddy en Karla - WaarBenJij.nu

Dag 6 Over naar Villa Ocean Paradise

Door: Karla

Blijf op de hoogte en volg Eddy en Karla

20 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag mooi op tijd uit bed. Gisteravond nog even telefonisch contact gehad met Andreas en afgesproken dat we om 10.00 uur bij villa Ocean Paradise zouden zijn. Kavel 1037 en het derde straatje links op de hoek was gezegd door Andreas. Nog eventjes vlot ontbijten en de koffers inpakken. Uitchecken en wat geld achter laten voor de kamermeisjes die we trouwens elke dag wat fooi gaven. Onderweg naar Sint Willibrordus konden we de afslag niet vinden naar dit dorpje, terwijl we er toch al een paar keer langs waren gereden. Momenteel of misschien wel altijd zijn ze met de belangrijkste weg van Curacao bezig om die opnieuw te asfalteren. Zo gestructureerd als het in het Nederland gaat van A naar B(eter). Zo maakt het hier niet uit. De wegenbouwers moeten geen last hebben van de automobilisten. Ze halen wegbewijzering weg, sluiten kruispunten omdat zij daar nu toevallig mee bezig zijn en laten de auto’s door een woestenij rijden. Ze onderbreken een stoet auto’s door er gewoon een laadschop van de graafmachine voor te zetten. Levensgevaarlijk maar toch gaat het gewoon goed. De snelheden zijn hier dan ook op zijn hoogst 80 km maar eerder 60 km/uur.
Maar om kort te zijn we misten de afslag en kwamen te laat aan. Moet ik eerlijk zeggen dat we ook nog even boodschappen hebben gedaan bij de AH op Zeelandia. Dus we zaten wel wat krap in de tijd. Maar dan hoefden we vandaag niet meer naar de winkel en konden we lekker genieten van de villa.
Aangekomen op Coral Estate waar de strengste bewaking is omdat er veel beroemde mensen zitten o.a Barry Hay. Moesten we ons melden en werd na notering van onze naam en nummerbord de slagboom geopend. Aangekomen bij het huis was de schoonmaakster nog bezig maar werden we hartelijk verwelkom geheten door Andreas. Er stond een fles witte wijn in de koeler en Andreas leidde ons door het hele huis. Nou mensen ik kan zeggen dat het nog mooier is dan op de foto’s. Het is groot en ligt er zo prachtig bij. Jammer genoeg moest Andreas ons mededelen dat het licht van het zwembad kapot was en ook de vaatwasser. Maar hopelijk kunnen ze dat nog deze week maken. Maar ach ja een kniesoor die daar op let. Nadat we alleen gelaten werden konden Eddy en ik nog steeds niet geloven dat dit ons onderkomen was. We gingen meteen ONS zwembad in en daarin stonden ook nog 2 betonnen barkrukken zodat zittend in je zwembad over de Caribische Zee kunt staren. Wat een droomwereld. Het is net alsof het niet tot je door wil dringen hoe geweldig het is dat je dit mag meemaken met zijn tweetjes. We hadden veel lol toen we probeerden een foto te maken met de zelfontspanner. Want natuurlijk moest je snel terugzwemmen om weer plaats te nemen op de kruk. Maar ja Eddy en ik zwommen natuurlijk naakt ( want niemand die je ziet) en wilden niet een witte kont in beeld krijgen omdat we te traag terugzwommen. Gerard Joling zou zeggen om te gieren. Zie foto of ie gelukt is. Heerlijke middag gehad rond en in het zwembad en dan lekker eten koken. We aten currygehaktstoofpotje met witte rijst en sla. Heerlijk om weer even je eigen smaak te eten maar omdat je hier weer andere pannen hebt, koken op gas ( thuis inductie) en moet doen met de kruiden die hier gelukkig wel waren, smaakt het toch net weer even anders. Maar wat wil je. We zaten buiten en keken tijdens het eten naar de ondergaande zon in de Caribische zee. Als dat niet fantastisch is. Ondertussen appte Vital Veltman die hier momenteel woont ons wanneer we konden “meeten”. We hebben voor morgen afgesproken dan is er ook het tienercarnaval in Otrabanda. Hopelijk kunnen we dan een plaatsje vinden voor de auto.
Veel liefs Eddy en Karla

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Bon Bini Curacao

We zijn goed gearriveerd. De vlucht ging best snel ondanks dat het toch bijna 10 uur vliegen is. We waren geupgraded naar een stoel met meer beenruimte. Maar het bleek dat we vreselijk last hadden van een koude windvlaag. Lees diepvries. Zo ernstig dat we zelfs gingen klagen tegelijk met nog 7 andere passagiers. Er werd gezegd dat ze er wat aan gingen doen en in die tussentijd kregen we een hete kruik want 4 dekentjes van de KLM hielden de kou niet tegen. Dus we hebben regelmatig moeten wandelen om weer gevoel in de benen te krijgen. Het personeel deed er alles aan om het ons naar de zin te maken. Maar of we de volgende keer weer juichen als we geupgrade worden? Niet als het de stoelen 27 a+b zijn. Aangekomen op vliegveld Hato kwam de heerlijke warmte ons tegemoet en liet ons de kou snel vergeten. We namen een taxi voor 35 dollar naar ons hotel.De chauffeur werd pas spraakzaam toen ik vroeg naar carnaval en waarom??? Omdat hij het maar niks vond maar zijn vrouw wel. We kregen advies van hem om bij Zus of Sus te eten bij de vishal want dat was goeoeddd.Hotelontvangst was vriendelijk en met een lekker drankje te woord gestaan door een Nederlandse. De hotelkamer voor curacao begrip luxe voor NL pover maar de sfeer maakt het goed. We hebben al even gezwommen in een sfeerrijk maar klein zwembad en natuurlijk lekker in de zon gelegen. Je legt makkelijk contact met de gasten want alle kamers komen uit op de binnenplaats waar het zwembad is. Gisteravond naar het Wilhelminaplein gelopen ongeveer 10 min vanaf het hotel en daar heerlijke beefstrips met patat en sla gegeten. Om 21.00 Curacaose tijd gingen we op bed. Bij jullie was het toen 2.00 uur. En nu na heerlijk geslapen te hebben was ik veel te vroeg lokale tijd wakker. Eddy slaapt nog heerlijk. Heel veel liefs en warme kusjes van
Eddy en Karla